Tuesday, November 17, 2009

Proyecto de Animacion

Requisitos:
-Durar 3-5 minutos
-Usar Vocabulario que le corresponde al cuento
-Escoge una estructura de gramática que les causa problemas. Practica la estructura. (i.e. varios usos de por/para)

Cuentos recomendados (puede ser el cuento entero, o parte del cuento)
La Casa de Bernarda Alba – Garcia Lorca
Viajes-Julio Cortazar (famas, cronopios, etc.)
Un perro ha muerto (poema) – Pablo Neruda
El otro – Jorge Luís Borges
La peste del insomnio (selección de 100 años de soledad) – Gabriel García Márquez
Rosa – Angel Balzarino
Un oso y un amor- Sabine R. Ulibarrí
Cajas de cartón – Francisco Jiménez
Nosotros, no – José Bernardo Adolph
No oyes ladrar los perros – Juan Rulfo
El árbol de oro – Ana María Matute

Presentation Day ONE:
Monday Nov 30: Van a mostrar el proyecto a la clase sin sonido y el grupo va a hablar durante el video. Van a decir lo que los caracteres deben estar diciendo.

Revisiones:
Tienen que añadir texto o grabar voces para que una persona pueda comprender sin tener ayuda del grupo. Para miércoles el 2 de diciembre.

8 puntos Thoroughly and accurately represents the story. Did it include important details? * graded after the presentation.

8 puntos Integration of technology and content. Does the technology support the students’ use of Spanish or does the Spanish merely support the technology?

8 puntos Use of complex language structures and vocabulary. Did the students correctly use Vocabulary from the chapter, Grammar structures relevant to their level of study, and transition words from Appendix E?

8 puntos Speech and fluency. Does the speech sound natural, and well rehearsed? Is everything pronounced correctly? It may be read, but it MUST flow naturally.

8 puntos Interesting, engaging and creative. The projects will be presented without word balloons. They must be added after the fact (or a soundtrack may be added). When the project is complete, does it create a visually interesting and engaging narrative?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home